2009.10.28. | 12:47 Swed

swedSzevasztok! Ha korábban nézegettétek az oldalt, talán rákattintottatok egy interjúra is, a Carana Padma zenekar basszusgitárosával. Akik esetleg olvasták már, azok egy kis ízelítőt kaphattak abból, hogy kis az a Swéd, akik pedig még nem, nos azoknak bemutatkoznék: Baricsa Gergő vagyok. A Carana Padma és a Deadly Train Crash nevű zenekarok basszusgitárosa, alkalmanként szövegírója is. De a hivatalos megszólításom továbbra is Swéd. Életrajzi adatokkal nem szeretnélek benneteket untatni, hiszen a következőkben, nem ezt szánom fő profilnak. Ami rólam talán igazán lényeges, azt remélhetőleg le fogjátok szűrni ezekből a sorokból.

Sokat gondolkoztam, hogy mit válasszak első témának, és nem túl hosszúra nyúlt „vívódás” után úgy döntöttem, hogy ezúttal egy aprócska Heves megyei települést és annak zenei, éjszakai és underground életét szeretném nektek bemutatni. A bejegyzés címe lehetne talán ez is: Gyöngyös Massive.
Ha az elmúlt években rendszeresen látogattál nagyobb nyári zenei fesztiválokat, vagy eljutottál egy-egy nívósabb rock vagy metál zenei koncertre, és a megfelelő mennyiségű alkoholtól kellően kifinomult érzékszerveiddel jól figyeltél, gyakran hallhattad felhorkanni, a „Gyöngyös Massive!” kiáltást, vagy láthattál botrányosan viselkedő fiatalokat, hasonlóan markáns felirattal a pólójukon. Gondolom mindenkinek leesett már, a város, amit ma górcső alá veszünk, a Mátra lábánál fekvő, Gyöngyös lesz.

Előjáróban egy kis ízelítő, a http://www.myspace.com/gyongyosmassive oldalról:

„A Gyöngyös Massive egy olyan deviáns fiatalokból álló lokális csoportosulás, akik bizonyos underground szubkultúrákhoz tartoznak. Bármelyik fesztiválon vagy nagyobb koncerten szép számmal képviseltetik magukat. Különleges ismertetőjegyeik, hogy mindig ők a leghangosabbak és sokszor a legbotrányosabbak. Nem vetik meg a szeszt, sőt képesek hekto-számra az arcukba lögybölni a mennyei mannából. Legnagyobb eséllyel a Hegyalja Fesztiválon és budapesti bulikon, valamint értelemszerűen Gyöngyösön találkozhatsz velük.”

Ha az oldal linkjére kattintottál és egy picit tájékozódtál, akkor láthatod, hogy bizony Gyöngyös szépen lassan kinőtte magát, kicsiny hazánk egyik metál és rockzenei bölcsőjévé. Az elmúlt pár évben szinte futószalagon jöttek le a tehetségesebbnél tehetségesebb zenekarok, amit lassacskán a publikum is elkezdett értékelni.

Gyöngyös városának határában ez a szépen megmunkál, fatábla köszönti, a 3-as útról arra tévedőket: „Üdvözöljük Gyöngyön, a bor városában!” Kezdésnek nem rossz, bár itt jegyezném meg, hogy a Sör Bár - Nosztalgia Bár- Mephisto Rock Cafe Bermudaháromszögben, talán a szőlőből nyert isteni méz az, amit a legkevésbé fogyaszt a mélyen tisztelt lakosság. Gyöngyös két dologra specializálódott a rendszerváltás óta: a rövid italokra és a metál zenére. Ha veszed a bátorságot és nem zavar, hogy az első buszok Budapestre 4:25-kor indulnak, és egy kellemes társaságban egy jóízű estét akarsz eltölteni, mindenképp érdemes lelátogatni a Mátra lábához. Az út volánbusszal a fővárosból alig több mint egy óra, a lent töltött idő viszont garantáltan felejtetlen lesz! Akik pedig erről kezeskednek, akár személyesen, akár egy nagy buli erejéig:

DOLOR
A Dolor zenekar 2002ben alakult és azóta is kellő lendülettel mér csapást, a mit sem sejtő hallgatóság hallójárataira. Az elmúlt, talán 2-3 évben felgyorsult a zenekar élete, egyre több bulira nyílt lehetőségük többek között az EFOTT fesztiválon is felléphettek. Gyöngyös egyik legelvetemültebb és legőrültebb zenekaráról van szó. Ők képviselik a Gyöngyös Massive igazi keménymagját. Ezt szövegeikben hűen vissza is adják, nem kevésbé a zenében, az új Suicide című werk klipjükről nem is beszélve. A Dolor muzsikája, sosem a komplexitásról és az 1000 hang/ másodperc szólókról szólt és itt most nem a képességeiket akarom becsmérelni, hiszen tökéletes stílust választottak! A paraszt betonozós HC egyszerűen végig darál rajtad.

Ha végighallgatod a “Delirium Tremens In Pearl City” című 2008-as első albumukat, majd elslattyogsz egy Dolor bulira, ugyanazt a vehemenciát és odaadást láthatod a srácoktól a színpadon, mint amit elvárnál egy ilyen tempójú és erejű lemez után. Fizetek egy sört, ha a koncert végére nem kezdesz el Te is bólogatni kellő lendülettel. Hitelességből és hangulatból csillagos ötös!

ZYON
A Zyon zenekar, Gyöngyös talán egyik legprofibb zenekara. Azon kevés zenekarok közé tartoznak, akik viszonylag (még a nagy divatmánia előtt) kezdtek el metalcore-t játszani Magyarországon. Akkoriban sajnos nem nagyon volt még fogékony a közönség, erre a fajta muzsikára, mára viszont, mi sem bizonyítja jobban a tehetségüket és a viszonylagos hírnevüket, hogy két éve az Emeregenzán egészen a döntőig meneteltek, és hogy a Székesfehérváron megrendezett elődöntőre Gyöngyösről egy 40 fős külön busz indult a koncertre. Idén pedig az Insane és a Road előzenekaraként léphettek fel többször is. Mondanom sem kell, ha buli van, ők képesek nyakig belefeledkezni az estébe. Magyar László énekes pedig, már több helyi zenekarnak is segédkezett hangzóanyaguk felvételében. Többek között a Dolor, a Carana Padma, a Shade és az Early Morning Vision is készített már EP-t a Zyon Home Stúdióban. Szabó Gábor gitárost pedig, talán többen ismerik úgy, mint Dzsí aki szintén többször csillogtatta meg író képességeit a metálzenei életben.  2009 őszén pedig a Dolorral karöltve életre hívták a Weekend Warriors Tour elnevezésű turnéjukat is, ami eddig nagy sikerrel dübörög végig az országon.

GREEN PATH
A Green Path vitathatatlanul, Gyöngyös egyik legsikeresebb zenekara, amit mi sem bizonyít jobban, hogy idén jelent meg “No More Lies” című vérprofin összepakolt albumuk, a MusicArt gondozásában, és mely széles körben meglehetősen pozitív kritikákat kapott. A Green Path talán az egyetlen olyan zenekar a fent említett bandák közül, akiket úgy fest végre elkapta a gépszíj. Koncertet koncertre halmoznak, nívós zenekarokkal muzsikálnak egy bulikon és egyre szélesebb téren hódít a különleges ízű muzsikájuk. Kétség sem férhet hozzá, hogy megérdemlik a sikert. Szintén az Emergenza Tehetségkutató Fesztivál, országos második helyezést értek el, tavaly előtt. Egyediségüket talán az jellemzi a legjobban, hogy a dalokat hallgatva egy két rész baromira ismerős lesz valahonnan, de az istenért se tudod megmondani, hogy honnan. Aztán meghallgatod még egyszer a dalt és akkor esik le: - Ez a Green Path!

SHADE
A Shade Gyöngyös - ha lehet ilyet mondani - második generációs zenekara, ehhez képest viszont, meglehetősen nagy lendülettel estek neki a munkának, az elmúlt években. Zenei stílusuk valahol a metalcore és a metal egyéb irányzatai között mozog. Több nótát is rögzítettek a már említett Zyon Home Studio-ban alig pár éves fennállásuk óta (személyes kedvencem a “Streinght Within”) és akár honnan is nézzük, van fantázia és erő a srácokban. Felföldi Péter (Dugó) hangját az isten is erre a stílusra teremtette a zenei kreativitást nem is említve. Az élő fellépések szintén mozgalmasak, sőt a Subscribe, “X-man“-je nem csak a srácok lendületességéről árulkodik, hanem bizony a tehetségről is. Náluk figyeltem meg (igaz ez csak személyes tapasztalat) a folyamatos fejlődést, egyre jobb és fogósabb nótákat írnak, és egyre felszabadultabbak a színpadon, ami egy olyan zenekarnál, akit a közönség leginkább egy-egy koncert alkalmával leshet meg, fontos, hogy a színpadi hatás lehengerelje a publikumot. Ebből a szempontból a Shade egy percig nem marad adós. Ha ilyen gyorsasággal száguldoznak előre, hamarosan azt hiszem, egyre több helyről fogjuk visszahallani a nevüket.

EARLY MORNING VISION
Az Early Morning Vision, egy szinte még ropogósan friss zenekar. 2008ban a Shade zenekar dobosa (Ádám) és gitárosa (Zozi) valamint a Carana Padma és a Dolor zenekarok jelenlegi énekese (Kex) minden komolyabb szándék nélkül kezdtek bele a közös örömzenélésbe, aminek a vége kicsiny hazánk egyik legegyedibb fiatal alternatív rock zenekarának a születéséhez vezett. Zenéjüket nehéz lenne jellemezni: Mintha az Isten Háta Mögött Palikája, behívta volna egy cigire, Chino Morenot és miközben a háttérben éppen egy Tool albumot hallgattak volna, kottára vetették volna elvont ötleteiket. Lendületes riffek egy kis matekkal megspékelve. 2009es “Fél” című EP-jük mindenképp figyelemre méltó. A dalszövegek nem kevésbé (Törékeny!!! Hatalmas nóta!!!) A zenekar, a tagok egyéb és más zenei elfoglaltságai miatt viszonylag keveset koncertezik, ám azt hiszem, hogy érdemes kivárni a kellő pillanatot. Ha bulizásról van szó, akkor az Early Morning Vision szintén zászlóvivő szerepkörben díszeleg, embertelen mennyiségű Jagermaistert és Hubertust képesek magukba dönteni. A mai napig nem is értem miért nem lett a zenekar logója egy lefolyó.

A Carana Padma zenekarról korábban már olvashattatok az oldalon.

Nem az a különleges ebben a pár zenekarban, hogy egy városból jönnek, hiszen Budapest is tele van tehetségesebbnél tehetségesebb zenekarokkal, hanem itt az összetartás az, ami jelesre vizsgázott. Jó, persze minden családban vannak viták, ezt nem is tagadhatjuk, de elég csak meglesni a koncertdátumokat és jól látható, hogy a fent említett bandák, sok közös tivornyát bonyolítottak le együtt és terveznek folyamatosan. A Gyöngyös Massive, amellett, hogy görbe tükröt tart, az önmagukat túl komolyan venni vágyó emberek elé, a közös ordenáré bulikról, a jó muzsikáról és persze, az alkoholról szól. Rávilágít a zenélés igazi lényegére: hogy ne a pénz és a sikeresség motiváljon! Szeress zenélni, de azért mert feltétel nélkül szeretsz zenélni és ne érdekeljen, hogy éppen csak 10 embernek muzsikálsz, vagy 110nek. És ha sosem jutsz ki a próbaterem falai közül a nyilvánosság elé, annyi baj legyen! Sose a siker motiváljon! Az mindig megöli a bulit.

És a végére egy melegszívű jó tanács: Egy próbálkozást megér. Látogassatok el egyszer egy, az említett zenekarok valamely bulijára. Én kezeskedem a hangulatért!

Üdv, Swéd 42

Oszd meg és uralkodj:

  • Print this article!
  • E-mail this story to a friend!
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • MySpace
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • Yahoo! Bookmarks
  • Technorati
  • StumbleUpon
  • Live
  • MSN Reporter
  • Netvibes
  • co.mments
  • Ping.fm

Kapcsolódó cikkek

112 hozzászólás

  1. Sacy

    2009.10.29. | 10:57 | Válasz

    voltam Doloron múlt7 szombat a coolban a b3as koncertjükön, az egyik legpartysabb parasztcsorda amit az utóbbi időben láttam XD XD XD isteni bulit tudnak csinálni, sajnálom hogy nem vok gyöngyösi :(((

  2. chinopalko

    2009.10.30. | 17:57 | Válasz

    remélem eccer még megérem hogy feltekerek kékesre 2 keréken!!! :DDD HATALMAS!!!

  3. sztifler

    2009.10.30. | 22:53 | Válasz

    hey srácok gratula Dolornak és Zyonnak a Weekend Warriors turnétok! :P
    tarjánban ott leszek és masszív szeszelés!!!

  4. dzsi

    2009.10.31. | 13:00 | Válasz

    köszi Sztifler! akkor asszem találkozunk a pultnál:)))

  5. dzsi

    2009.11.03. | 14:03 | Válasz

    ja annyit még a cikk realitása érdekében, hogy a Roaddal a Green Path turnézott, Zyonnak régesrég volt egyetlen koncertje csak velük, Insanenel meg még nem játszottunk:)

  6. Celki

    2009.11.08. | 23:28 | Válasz

    A Hétvégi Harcosoknak csak gratulálni tudok a ceglédi koncerten nyújtott teljesítményükért! Fenomenálisak voltatok! Sok sikert a többi helyszínhez! GO WARRIORS!!!

  7. pleiveisz

    2009.11.09. | 12:21 | Válasz

    Bp-n mikor lesz már fullos Gyöngyös Masszív est?? illene már végre adni az arcukba :D:D

  8. dzsi

    2009.11.09. | 12:56 | Válasz

    ez valamiért mindig csak úgy jön össze, hogy külön-külön mennek a bandák, mert Pesten normális helyre kicsit macerás sok bandát leszervezni egyszerre. de meg fogjuk oldani:)))

  9. Warrior1974

    2009.11.10. | 17:42 | Válasz

    Szánalmas ez az egész masszív téma,akik Gyöngyösön ténylegesen metálzenét játszanak,azok teljes mértékben elhatárolódnak ettől a majomkodástól!!!
    Ezeknek a masszívkodós zenekaroknak semmi közük nincsen a metálhoz,ez torzított gitárokkal előadott popzene,trendfüggő szemét,mindenféle érték nélkül,ahogy a metálkór is,ami egyébként már szerencsére régen lefutott,de a deviáns gyöngyösi srácokhoz még csak nemrég ért ide.
    Jómagam a 80-as évek vége óta járok koncertekre,szerte az országban,és érdekes módon a Beyond koncerteken még Gyöngyösön sem hallok gyöngyösmasszív kántálást,ami pedig ténylegesen metál!!!
    Szóval ez egy nevetséges,szánalmas,semmitmondó magamutogatás!!!

  10. dzsi

    2009.11.11. | 14:50 | Válasz

    ez igen haver, jól megmondtad:) TRVE arc vagy nem kicsit:) A deviancia témakört fejtegethetnénk egy darabig szerintem…

  11. tarigabi

    2009.11.11. | 14:51 | Válasz

    Neked bizony a jó kurva anyádat barátom :))))

  12. Doug

    2009.11.11. | 16:14 | Válasz

    “Nevetséges,szánalmas,semmitmondó magamutogatás”? Kedves harcos barátunk ezen én elgondolkoznék még egyszer, és ha még mindig nem világosodtál meg menj és térdelj a sarokba egy kis kukoricára.Ha ez sem segít vedd elő a járókeretet, gyere el egy koncertre h személyesen betonozhassuk be az arcodat
    Köszcsipuszcsi

  13. hinekricsi

    2009.11.11. | 16:17 | Válasz

    finomabban a kommentekkel légyszi

  14. KristX

    2009.11.11. | 16:42 | Válasz

    ejj Warrior1974 barátom… előre szólok, hogy nem vagyok egy gyöngyösi zenekar tagja sem, de figyelemmel kísérem a munkásságukat. Nem is tudom hol kezdjem, annyira felbasztad az agyam az írásoddal! Mi a fasz járt az agyadban, amikor legépelted ezt az egészet?! Miért zaklat fel téged ennyire, ha valakinek más a nézete, a zenei ízlése, viselkedése stb.? Meg mi az, hogy ténylegesen metál bazmeg?! Erről konkrétan nem akarlak kioktatni mivel zenész vagy, és tisztában vagy vele, hogy megszámlálhatatlan stílus irányzata van a metálnak, nem csak az, amit a te zenekarod játszik, hallgat, értékel… Nem valószínű, hogy belehallgatok a zenétekbe ezek után, de ha megtenném, és egy fosnak tartanám, akkor sem kötném az orrodra láthatóan rossz szándékkal, mint ahogy te tetted… MI A FASZ BAJOD VAN BAZMEG?! Nem megy a szekér, vagy mi a fasz?! Senki nem várja el tőled, hogy a 40 felé közeledve átvedd a fiatalok stílusát, zenei ízlését, vagy hogy része legyél egy “mozgalomnak”, ami a fiatalságunkból kiindulva jó hogy a mai METAL ágazatokat követi! “…torzított gitárokkal előadott popzene,trendfüggő szemét,mindenféle érték nélkül…” Mert neked mi a faszom az érték, erre annyira kíváncsi lennék… Tutira a hangszervirtuózságra meg hasonlókra gondolsz, és ezt utálom a legjobban, ha azért szólnak le egy zenét, mert nincs benne 6perces fasztépő szóló bazmeg!!!! De ez nem azt jelenti, hogy nem tudnák eljátszani, vágod?! Ki milyen zenét játszik, olyanok a témái, és ha neked nem jön be a mai stílus, akkor nem jön be… De ne pofázz bele más világába szerintem… “…Beyond koncerteken még Gyöngyösön sem hallok gyöngyösmasszív kántálást…” Hát nem is fogsz bazmeg, mivel közötök nincs az egészhez. Gondolj már bele, hogy az-e az elítélendőbb, hogy jópár fiatal egy fantázianévvel ellátott társaságba tartozik, ami METAL ZENÉRE és bulizásra épül, vagy hogy jössz te “bölcs idős” ember, és ezt az egészet lefikázod a gecibe úgy, hogy senki semmit ebből a nagy társaságból nem ártott se neked, de a nézeteidnek… Tudod kik tolják az ilyeneket mint te, hogy arra kommentelnek, amit csak szidni tudnak? A tinik bazmeg… ez megy mindenhol a neten, és az embernek a fasza kivan, hogy miért kell ezt csinálni, de betudja annak, hogy fiatalok… DE BAZMEG NE CSINÁLD MÁR, HOGY EGY 10 ÉVVEL FIATALABBNAK KELL FELNYITNI A SZEMED, HOGY SZÁNALMAS AMIT CSINÁLSZ!!!! faszomat már… Annyi mindent akartam még írni, meg kifejteni, de úgysem győzlek meg, meg igazából le is szarom hogy kicsit is felfogod-e ezt az egészet… :D Ja, és a zenekaroknak meg szori, ha olyat írtam, amiben nem értünk egyet, de ezt nem tudtam szó nélkül hagyni…
    Amúgy lényegében az egész mondanivalóm összefoglalva elolvasható Tarigabi barátom kommentjében, csak gondoltam kicsit jobban kifejtem a saját szájízem szerint… :D warriorezerkilencszázhetvennégy, küldök neked egy nagy GYÖNGYÖS MASSIVE-ot, straight to your face…

  15. KristX

    2009.11.11. | 16:43 | Válasz

    nah most látom, hogy finomabban kellene komizni, az előző kommentem ennek nem nagyon felelt meg…:S de remélem marad, mert van benne okosság :D

  16. w

    2009.11.11. | 16:44 | Válasz

    ha nem tetszik valakinek a zenéje nem kell eljárni a koncertjeikre. véleményt lehet alkotni, de nem kell agresszívan majomkodásnak titulálni. ezek a fiúk szeretik amit csinálnak, és sokan szeretik is őket. szívüket-lelküket beleteszik, rengeteget dolgoznak azért -időt, pénzt, fáradtságot nem sajnálva -, hogy azok akik kedvelik sokat láthassák, hallhassák őket. igyekeznek igényesen megjelenni minden elérhető formában. nem anyagiasságból, nagyra vágyásból teszik amit tesznek, hanem azért, mert jól érzik magukat együtt, mert barátok, mert szeretik a közönségüket, mert szeretnének nekik jó bulikat csinálni. szórakoztatni akarnak, nem majomkodni. teljesen mindegy az ember milyen zenét játszik, ha azt a barátaival teheti, azokkal és azoknak akiket szeret. és amíg egyetlen ember is elmegy a koncertjeikre és jól is érzi ott magát, addig csinálják is. én nem szeretem a metált, mégis elmentem a koncertjükre, mégis meghallgatom őket, és még tetszik is amit csinálnak, mindazért amit fentebb leírtam. (és még valami: ha annyira szánalmas lenne amit csinálnak, akkor nem koncertezhetnének minden hétvégén az ország több részében is.)

  17. tarigabi

    2009.11.11. | 16:58 | Válasz

    oké, bocsesz, akkor előző kommentemet vegyétek tárgytalannak és ez a válaszom Barátunk “teljesen objektív” véleményére:
    http://www.youtube.com/watch?v=TuEWBfoKOwY

  18. KristX

    2009.11.11. | 17:02 | Válasz

    nah akkor az enyémet is, és a linket én is küldöm :D:D:D:D

  19. BJ

    2009.11.11. | 17:16 | Válasz

    Hé nagypapi! írígy csuka bújj a lyukba!!!!!!!8D8D asztse tod miről karattyolsz te nímand! hupsz, elnézést! Önnek fogalma sincs, hogy miről beszél! :D:D inkább nézz utána mi ez a gyöngyös massive kispofám! kit érdekel hogy hova jártál te a polgárháború előtt :D:D:D:D szánalomgép

  20. Warrior1974

    2009.11.11. | 21:47 | Válasz

    Ez a pár komment nagyjából világossá is tette számomra,hogy miről szól ez a “deviáns fiatalokból álló lokális csoportosulás”:)))
    Ezúton szeretnék elnézést kérni az összes, hatalmas múltra visszatekintő és roppant kiemelkedő munkássággal büszkélkedő gyöngyösi masszív zenekaroktól,amiért el mertem mondani a véleményemet.
    Igazából kár is volt elmondanom,ezen az 50 betokosodott faszon kívül,akik ott vannak minden masszív megmozduláson,még nem találkoztam olyan emberrel,akik képesek komolyan venni ezt a szart:)
    Amiatt meg mindenki vessen magára,hogy olyanokat képzel be,amihez semmi köze,metálkodjon minden deviáns fasz kedvére,majd ha valamelyikük zenéjében ténylegesen metállal lehet találkozni,akkor megemelem a kalapomat.
    És bár igaz,hogy már közeledek a 40hez,de úgy vélem,hogy a metál az nem korfüggő,nevezetesen valami vagy az,vagy nem az,és ezeknek a különféle divathullámokkal a felszínre került picsagyenge gyöngyösmasszív hülyegyerekeknek ehhez nem sok közük van,ahogy szerencsére nekünk sincs hozzájuk:))
    Üdvözlettel: egy kiöregedett 35 éves fasz

  21. KristX

    2009.11.11. | 21:55 | Válasz

    “…még nem találkoztam olyan emberrel,akik képesek komolyan venni ezt a szart:)…” mi a faszt kellene ezen komolyan venni?!?!?! Ez nem egy betegség, vagy egy probléma basszus… áhhh, te kész vagy teljesen….

  22. tarigabi

    2009.11.11. | 22:14 | Válasz

    teeeee senkiházi teeeee :D ki lennél teeee? :DDDD teeee rudi :D
    nem a fikázás a probléma Veled, annak örülök, hogy van negatív vélemény is, mer így annál többet ér pozitív. De veled az a baj, hogy olyanokat mondasz, ami nem igaz :DD ez bassza mindenkinek a csőrét, meg a tinéger viselkedésed, nem az oltogatásod. idejössz osz’ pofázol amiről fingod sincs, hát a lófasznak is van vége baszod :D teeeeeee :D túrórudi :D

  23. KristX

    2009.11.11. | 22:18 | Válasz

    háááááá LOL :D:D:D és nem fogja megérteni baszod :D:D mert az egész felfogása egy…na az, szarral keverve… :D:D

  24. alcsi

    2009.11.11. | 22:40 | Válasz

    hháhááá pffffffffffffffffffffffffffffffffff
    (bocs a sok “ef” betűért,de csak így van kint:d)

  25. theczar

    2009.11.11. | 23:19 | Válasz

    Tisztelt Warrior Úr! Azzal van a probléma,hogy te definiálni szeretnéd a metált. Mindenkinek mást jelent. Neked valami kriptaszagú tolószékes erőlködést.
    Nem tudod elviselni,hogy mások jól érzik magukat és összetartanak. Téged az zavar,hogy az általad kreált szarra senki sem kíváncsi. Nem a kor számít,a hülye is megöregszik. Tehát a tapasztalat és a gondolkodás és az objektivitás a széleslátás nem a korral lineárisan nő,erre te vagy a legékesebb példa. Neked a szar is savanyú és dögöljön meg a szomszéd tehene. Ha annyira tagadnád trendeket akkor nem egy angol szó lenne a nickneved és az internetet is mellőznéd. Korlátolt vagy. Kár veled vitatkozni is mert lesüllyedünk a szintedre. Warrior… Senki sem akarja komolyan venni,ez a lényege. Te miket szeretnél itt meghatározni? Hogy mi divat? Hogy mi a metál? Hogy mi igazi? KI A FASZ VAGY TE?
    Ha a metál megragadt volna a magadfajta buta csökevényeknél már halott volna. Te nem vagy különb,te is büdöset szarsz és bunkó is vagy.

  26. KristX

    2009.11.11. | 23:24 | Válasz

    fejet hajtok! és erre is csak ugyanazt tudná írni, mint eddig, ezzel is bizonyítva amit leírtál… :)

  27. fuckyourself

    2009.11.11. | 23:47 | Válasz

    Még valami HarcoskámWarrior. Mi tisztában vagyunk az olyan zenekarok munkásságával mint a jefferson
    airplane,hendrix,metallica,sepultura slayer,led zeppelin,AC/DC,Rolling Stones At The Gates,Exodus,Entombed,Death Angel stb stb stb. Akik az utóbbi 50 évben mérföldkövek voltak a metál/rock zene világában. Amikor kezdték ők is újak voltak. Erre nem gondoltál? Valamikor ezeket is páran szarnak tartották… Azok olyan voltak akkor,mint most te. Hány Beyond lemez kelt el Gyöngyösön? Egy sem? Úúúúú. Beyondra meg az a 20 zsíroshajú börszerkós mefisztós húgyszagú rokker megy el,ez is eredmény.Jár a taps. Csumi jolanda!

  28. streetriple

    2009.11.11. | 23:54 | Válasz

    haha,küszöbmajom.
    “Beyond koncerteken még Gyöngyösön sem hallok gyöngyösmasszív kántálást,ami pedig ténylegesen metál!!!”
    Én Beyondon nem hallok zenét sem. Kántálás sem lesz soha ne aggódj ahhoz kellene közönség,több mint a törzsközönség a 15 beállt headbangelő dankópista.

  29. Tekse

    2009.11.12. | 0:07 | Válasz

    Sose értettem azokat a 30 40 50 esetleg mégidősebb embereket akik a tizen huszon éves korosztálynak ki szeretnék fejteni mi is az a csízió. Pláne azokat nem akik mint a te kis szösszenetedben nem engedik láttatni hogy ők valamivel is előrébb lennének tapasztalatilag vagy zeneileg. Az írásod alapján úgy tünik tapasztalat hiányában itt a sokkal sokkal fiatalabbak között próbálod bebizonyítani hogy te bizony észeszgéber vagy és bizony okos. Valóban. Valóban ezt teszik általában azok az emberek akik még a saját köreikben sem nagyon jutnak sokra mert nem értékelik a véleményüket még ott se.
    A metálról alkotott véleményed is érdekes. Ugyan én nem voltam ott a “kezdetek kezdetén” valamikor 1980-régesrégen de az azért 24 év alat leesett nekem is hogy milló féle módon lehet csinálni mindent így a zenét is. Ezek a srácok valamit csak csinálhatnak ha van rájuk igény mert ha végignézem a koncertnaptárat bizony van rájuk bőven az utóbbi időben. Gondolom ez azért valami féle elismerést is jelent.
    A betokosodott jelzőt sem értem. Miért lenne betokosodott az az ötven ember(a világ sok összetartó fiatallal lenne szegényebb ha ötvenen lennénk) mikor te nem tudod befogadni azt amit mi hozunk mint az új nemzedék aki már nem a szegecses bőrgatyát koptatja.
    Az felmenő rokonaidra pedig nem teszek megjegyzéest mert fölösleges. Inkább a “deviáns csoportosulás” tagjaként csak annyit mondanék hogy bizony a sok butaságért lógsz egy bocsánatkéréssel.

  30. cory

    2009.11.12. | 0:11 | Válasz

    wehhehe
    Beyond a Gyöngyös Passzív :D

  31. Swéd

    2009.11.12. | 0:27 | Válasz

    Először is, bocsánat a Zyontól és a Green Pathtól, hogy bizonyos részeknél, téves információval szolgáltam! Bocsi srácok!
    A Vitéznek meg annyit:
    Köszönjük, majd értesítjük. Ülj le, egyes!
    (Öcsém kedvenc idézete idevág: Nézd meg, hogy ki mondja…) Uff én beszéltem

  32. dzsi

    2009.11.12. | 2:05 | Válasz

    Kedves Warrior74!

    A gond részemről egyáltalán nem a véleményeddel van, mert ehhez az utóbbi kábé két évtizedben már mindenkinek joga van komolyabb következmények nélkül, továbbá egyaránt lehet azt komolyan venni, vagy nevetni rajta egy hatalmasat - ez nyilván egyéni megítélés kérdése. Én úgy gondolom inkább az utóbbi tábor részét képezem, de ez talán most mindegy is. A probléma leginkább annak predesztináltan offenzív és indokolatlanul obszcén jellegével - tehát a vélemény kinyilvánításának verbális formájával - van, ha elsőre nem lennének egészen egyértelműek a szavak. Miután Te magad ilyetén módon vagy csak képes mások tudtára adni mit is gondolsz nagy világunk kis dolgairól, tán nem kéne az ennek következtében hozzád hasonlatos módon reflektáló embereket az általad előzetesen definiált kommunikációs stílus miatt kérdőre vonni.
    „ezen az 50 betokosodott faszon kívül,” Ebben a mondatban (is) úgy gondolom, vannak apróbb tárgyi tévedések. A betokosodott jelző remek kis mosolyt csalt az arcomra. Miután 2009-ben még mindig a ’80-as évek végét emlegeted, valamint szisztematikusan próbálod a metalt egy rendkívül szűk, kifejezetten a saját ízlésbeli motivációd által meghatározott skatulyába zárni, úgy gondolom, hogy nem feltétlenül az általad pocskondiázott csoportosulásra a legjellemzőbb a „betokosodott” kifejezés. Hiába akar Gyuri bácsi ’84-es Népszavát vásárolni, ha csak 2009-eset lehet kapni az újságárusnál. Ez így működik, szerintem nem mondtam újat. Én is voltam a ’80-as évek végén sok Papp Rita koncerten anyukámmal (bakelitem is volt, mert az trve), mégsem gondolom, hogy ez bárkit is érdekelhet. A másik apróság, hogy hál’istennek nem csupán 50 ember van ott minden efféle „megmozduláson”, hanem gyakran majd’ 200 (ez ugye még mindig messze nem foglalja magában a komplett társaságot), ami ugyan nem egy túl lényeges dolog a „vita” tárgyát tekintve, de jól lejön, hogy mennyire messziről, a tények egészen hiányos ismeretében köpködöd ezt az egészet. Csúnyákat mondani persze így is egészen nyugodtan lehet, csak az a következménye, hogy pár gúnyos kacaj biztosan felcsendül ezek láttán/hallatán.
    Arról, hogy mi a metal és mi nem az, gyanítom órákig tudnék Neked mesélni (ezt szerintem páran azért alá tudják írni), de fölöslegesen nem fárasztom magam ilyesmivel. Említetted itt a Beyond-ot, mint igazi metal. Nem tudom, hogy emlékszel-e az 1994-es, Polygram által gondozott – rengeteg tényező miatt csúfos kudarcot elszenvedett - Tömik A Fejed című lemezre. Rettentő TRVE húzás volt thrash-ről átnyergelni szövegköpködős, lebutított rap/nu metalra, véletlenül az éppen akkoriban dúló, efféle trendek kellős közepén (Clawfinger neve ennek kapcsán szintén nem tudom, hogy mond-e esetleg valamit). Aztán miután az utóbbi években ismét feljövőben van az eredetileg is követett műfaj, dúl a reunion és neothrash láz, visszanyergelni rá. Ezek után gondoljuk már át egy kicsit, hogy kinek mit vetünk a szemére „trendfüggő szemét” és „torzított gitárokkal előadott popzene” címen. Ez persze egyáltalán nem magának a zenekarnak szól (kár is volt Őket a mondandódba keverni), - mert nekem, ellentétben Veled nincs ezzel, és az említett bandával az égvilágon semmi bajom „betokosodott” mivoltom ellenére -, hanem az ostoba, meggondolatlan, paradoxonoktól hemzsegő hozzáállásnak. Légyszi, hadd döntse már el mindenki maga, hogy milyen értékeket tart fontosnak az életben. Te is képes vagy erre, és más is, hidd el. Még sincs okom egy olyan dolgot szétszarozni (bármi is legyen az), aminek én magam nem tulajdonítok különösebb jelentőséget érdeklődési körömnek függvényében. Attól még lehet valami mások által elfogadott, értékelt, megbecsült, hogy számodra teljesen más tartozik ugyanezen halmazokba; nem értem minek következtében okozhat ez ekkora problémát.
    Ez a „deviáns fiatalokból álló lokális csoportosulás” (látom tetszett a mondat, de a reakció nulla humorérzékre és besavanyodott életfelfogásra utal) egészen jól tud együtt szórakozni, beszélgetni, kultúrált/kulturálatlan közösségi programokat szervezni, megvalósítani, átélni együtt komolyabb konfliktushelyzetek nélkül (pedig van azért pár száz fő, aki részese ennek az úgymond „közegek”, ami azért valamit mégiscsak alátámasztani látszik). Haverok, barátok elütik együtt az időt jókedvűen kisebb klikkekben, de együtt egy nagy egységet alkotva. Alapvetően nem a zene van a középpontban, mert akkor nem működne ilyen jól, ahogyan. Biztosan rossz érzés lehet, hogy végre nem csak gyűlölködést lehet látni mindenhol. És senkinek eszébe sem jut alaphelyzetben, hogy azzal foglalkozzon konstruktívan is eltölthető szabadidejében, hogy ujjal mutogasson számukra totál ismeretlen, megjelenés, életkor, vagy zenei ízlés alapján megítélt emberekre, mert ilyen esetekben baromi könnyű bakot lőni. (nyilván paraszt megszólításra ne várjunk már senkitől mosolyt, pacsit, vállveregetést vagy pukedlit).
    Az itt felsorolt bandák, vagy a más városokból érdeklődés (!!!) hatására elhívott (egyre nagyobb számban jelentkező) zenekarok által prezentált koncertek , és e „szutyok közösség” által preferált szórakozó egységek látogatása továbbra sem kötelező, nincs azzal gond, ha mindenki éli a saját kis életét. A kapuk persze továbbra is nyitva állnak kortól, nemtől, külsőtől és zenei identitástól függetlenül. Szóval, ha megkérhetlek: hátrébb az agarakkal!

  33. alcsi

    2009.11.12. | 2:27 | Válasz

    :D
    hehe :D jeeee

  34. KristX

    2009.11.12. | 9:58 | Válasz

    Örülök, hogy Dzsí meg tudta úgy fogalmazni a dolgokat, ahogy kell. Én sajnos olyan vagyok, hogy reménykedek, hogy a szép szóból és észérvekből talán mindenki ért. Mellesleg tudom, hogy az én okfejtésemben sem szép szó, sem tényleges észérv nem volt:D Nem kaptam volna fel a vizet ennyire, ha nem ennyire makacs, beszűkült a látásmódja, és nem egyértelműen rosszindulatból osztja meg velünk véleményét… Azért mertem kicsit szabad szájúan “fogalmazni”, mert nem vagyok zenekar tag, csak egy mezei masszívos, aki szívén viseli azt a dolgot, ami a valaha történt legkomolyabb megmozdulás a gyöngyösi “metál-underground” életében. Mert én féltem ezt az egészet, hogy jó darabig ne maradjon annyiban… Kurva jó érzés, hogy a mai világban - ahol mindenki azt szidja, ahol dolgozik, azt szidja amit csinálnia kell, azt szidja, ahol él, mert máshol biztos jobb lenne (mondjuk én sem élek már Gyöngyösön, de kurvára hiányzik)- sok-sok év után egyre több fiatal végre egyenesen büszke rá hogy gyöngyösi, és szereti kimondani a nevét!! :D Nem egy hely van az országban, ahol már ismerik mi is az a GyM, és szerintem eszükbe nem jutna fikázni azt, nem úgy mint egy gyöngyösi(!!!) harcos… És aki “kívülállóként” volt eddig GyM megmozduláson, legyen az koncert vagy “csak” egy iszákolás, annak a minimum volt, hogy egy őszinte “jee” a véleménye, mindenki az összetartást látta ebben az egészben. Warrior, te valami egészen más felől közelítetted meg az egészet, szerintem egyszerűen félreérted, miről van itt szó.

  35. dolorg

    2009.11.12. | 10:12 | Válasz

    Hát Dzsí! Mint az egyik “deviáns fiatal” zenész: igazából a legutóbbi kommentedet mintha a számból vetted volna ki, de mivel én amúgy sem tudtam volna ilyen szépen és konkrétan megfogalmazni, minden oldalról megindokolva és alátámasztva egyszerű tényekkel, csak csatlakoznék a mondanivalódhoz.
    Szombaton találkozunk az Egrix-ben……
    Gyöngyös Masszív…….

  36. dolorg

    2009.11.12. | 10:16 | Válasz

    Neked is köszi KristX…..

  37. Saci

    2009.11.12. | 11:20 | Válasz

    Oh, meine Güte!!!! Mi folyik itt?? XD XD
    Ne foglalkozzatok ezzel a nyomorékkal, totális marhaságokat beszél. Szerintem kurva jók vagytok és nagyon sokan vannak még akik így gondolják mint én. Szánalmas, amit ez a tag csinál. És kedves KristX, a 15 éves tinilányokat ne bántsátok, én is az vagyok és imádom a Dolort és ott leszek minden pesti koncerten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! XDXDXD:D

  38. KristX

    2009.11.12. | 11:35 | Válasz

    Kedves Saci :) Egyáltalán nem akarom bántani a korodbeli tinilányokat, ezt be is tudnám bizonyítani… :)

  39. Saci

    2009.11.12. | 12:07 | Válasz

    háhá :D hogy? XDXD

  40. KristX

    2009.11.12. | 12:12 | Válasz

    :D majd a legközelebbi pesti Doloron elmondom :D

  41. Saci

    2009.11.12. | 12:58 | Válasz

    de csakis a mikrofonba XDXDXD

  42. tarigabi

    2009.11.12. | 13:30 | Válasz

    tudod Te mit mondjál a mikrofonba… :D

  43. KristX

    2009.11.12. | 13:40 | Válasz

    tudom ;) :D Gabi, majd felmegyek hozzátok a színpadra, és ugyanolyan hangokat fogok kiadni, mint a múltkori próbán :D lénykór :D

  44. tarigabi

    2009.11.12. | 13:52 | Válasz

    jobban örülnék, ha olyat adnál ki mint a fóka :D

  45. KristX

    2009.11.12. | 13:59 | Válasz

    fókakór :D hmm… Te meg tod milyet adjál ki bébi :D intruder…. :D

  46. Szabyna

    2009.11.12. | 14:27 | Válasz

    Pedig de nagy kár érted,Tarigabi…;)

  47. takker

    2009.11.12. | 14:47 | Válasz

    hellóka mindenki

  48. takker

    2009.11.12. | 14:50 | Válasz

    egyetek sok SÁRGABORSÓFŐZELÉKET és akkor megnyugodnak a kedélyek és mindenki azzal foglalkozhat amivel akar és nem egymás vérét szívjuk ok?!

  49. takker

    2009.11.12. | 14:56 | Válasz

    De ahogy jobban megnézem kimentek a faszfejek!Így beszélgethetünk a hüvelygombááááról

  50. takker

    2009.11.12. | 15:03 | Válasz

    Vagy Kristóf pirinyó nemiszervéről:)

  51. takker

    2009.11.12. | 15:16 | Válasz

    Ja és a szinpadra az jön fel akit énakarok!Úgyhogy kusss!!!És olyan hangot utánzok amilyet csak akartok:)

  52. KristX

    2009.11.12. | 15:21 | Válasz

    DIKHH! de magabiztos itt valaki!!! ki a f*szom vagy te “takker”, vagy minek nevezed magad?! és ki az a Kristóf?! :D

  53. Warrior1974

    2009.11.12. | 15:47 | Válasz

    Igen,emlékszek nagyon jól a 1994-es Beyond lemezre,és azt is megmondom őszintén,hogy nagy csalódást okoztak akkoriban,mint mindenkinek,aki szerette őket,de ez a csalódás nálam személy szerint már az 1992-es Fuck Yourself demó esetében is állt.
    Lehet,hogy velük kapcsolatban a régi emlékek miatt vagyok máig elfogult,nem tudom,de ettől függetlenül tetszenek az új dolgaik.Persze nem annyira,mint a régiek,nyilván.
    Ez a reunion meg neothrash hullám,amit említettél,engem személy szerint teljesen hidegen hagy,1-2 zenekartól eltekintve a régiek új dolgai értékelhetetlenek számomra.
    Ahogyan az is érthetetlen,hogy például egy Dew-Scented vagy egy The Haunted mitől lesz thrash.
    És itt nem a zenészek képességeit akarom lebecsmérelni,mert a metalcore zenekarok nagyrészében is kiemelkedő képességű zenészek vannak többnyire,nekem igazából az a problémám ezekkel a hullámokkal,hogy feljönnek,mennek egy ideig és eltűnnek.
    Egy Motörhead például megy a 70-es évek óta,soha nem feküdtek le semmilyen trendnek,és máig a csúcson vannak.
    Nem szeretem pl. az AC/DC-t,de rájuk is áll ez,és elismerem őket.
    Igazából az nem tetszik nekem,hogy sok mostani zenére olyan stílusmeghatározásokat aggatnak,amikhez semmi közük.Ott van pl. a The Black Dahlia Murder,ami szerintem kiemelkedő zene manapság,tisztelem őket,de nem tartom death metal-nak,hiába nevezik őket annak.
    Ezeket Dzsi kommentjére írtam,ő úgy látom,hogy tisztában van a dolgokkal és a metállal,de az ide kommentező egyének közül,meg a masszív társaság tagjai közül szerintem az egy kezem felén meg tudnám számolni,hogy hány ember van képben ezeket a dolgokat illetően.

  54. KristX

    2009.11.12. | 16:08 | Válasz

    nahh megint kezdődik… :S nagyon szép amiket most leírtál, és azt kell mondjam, hogy a mostani hozzáfűzésed jó részével egyet is értek. És megértem, hogy ezeket Dzsínek válaszoltad, különben nem ilyen hangvételben írtál volna. Azonban azt megint elfelejted, hogy bármekkora igazságtartalma is legyen annak amit leírtál, de itt nem erről van szó. A vita nem ebből indult ki. A negatív véleményed nem lehet ok arra, hogy becsmérelj egy társaságot, egy életmódot. Ha felmész egy zenekar szpészére, ott megteheted, mert ott A zenéről van szó. Bár sztem nagyon meg kell válogatni, hogy az ember kéretlenül hova ír negatív dolgokat. Szerettem volna azt is hozzátenni, hogy véleményem szerint a GyM nem az itt felsorolt zenekarokból áll, hanem belőlük és a rájuk-velük bulizó gyöngyösi, vagy épp nem gyöngyösi, de erre az egészre vevő arcokból. Értem, hogy ez az oldal a nevéből is adódóan zenével foglalkozik, de a GyM NEM! És Te többek közt ezt vetted a szádra.

  55. zyonlac

    2009.11.12. | 16:14 | Válasz

    na végre kulturáltan is lehet beszélgetni én leszarom a stílus aggatásokat van jó meg szar. a jót megemlitem mert érdemes a szart meg nem mert van még esélye hogy jó legyen vagy eltünjön.na mind1 nem mi vagyunk azok akik másokról véleményt fogalmazhatunk.
    egyet mondok szereti mindenki a zenét zenélést akkor szeresse továbbra is ne a másik udvarán kutakodjunk

  56. kamikazee

    2009.11.12. | 16:15 | Válasz

    Warrior1974, reggeli fináriát milyen metálnak neveznéd?

  57. kamikazee

    2009.11.12. | 16:16 | Válasz

    g, nem tok írni se bakker :D

  58. zyonlac

    2009.11.12. | 16:19 | Válasz

    szeressétek egymást
    meg a Morbid Angelt
    szeva

  59. Pempike

    2009.11.12. | 16:20 | Válasz

    Mert mi szart sem tudunk a világfájdalomról…

    Dzsí a fénybenjáró, mi meg
    hülyék maradunk, de lagalább jól érezzük magunkat…

    Make love not warcraft!

  60. kamikazee

    2009.11.12. | 16:25 | Válasz

    Így van pempike, jólbeszélsz, éjjenek a metál tudor mindentskatulyázó nagyhatalmasságos főistenségek kik előtt a tenger is megnyílik :D

  61. tarigabi

    2009.11.12. | 16:37 | Válasz

    Teeeeeee :D túrórudi :D ballagjá má szépen haza :D

  62. theee

    2009.11.12. | 17:01 | Válasz

    Gyá! jól elmarakodtok itt már két hete a dolgokon:). Se nem vagyok masszívos de még csak gyöngyösi vagy környéki sem, ismerek pár emberkőcöt a környéketekről. Szerintem jó az hogy van egyfajta közösségi metálos vagy (nemmetálos ezt döntse el mindenki maga)közösségi élet, nálunk ez még csak alakul egyelőre…
    no csak annyit kérdeznék, hogy Warrior1974 nem kaptál hasonló kedvességeket amikor Te is metálos lettél? Mert biztos nem hagyták szó nélkül a dolgot… Remélem semmiben sem bántó ez a kérdés, nem szeretnék külsősként nagy okosságokat mondani, csak szerintem ahogy fejlődik a világ és a trendek azok kihatnak a zenére és a zenészekre, mindig jönnek újabb és újabb hullámok amik nyilván divatot teremetenek egyes körökben és lesznek követőik,valószínűleg így lehetett ez a heavy metal-lal is, merthát az is egy valamikori új divat vagy egy pár lázadó szellemű elme szüleménye lehetett akik nyilván a rock és blues vagy egyéb más műfajok alapjait tovább fejlesztve megalkották amit ma metálnak hívunk. Meg hát kis hazánkba is így juthatott el ez a műfaj, hogy egyesek elkezdték “majmolni” a nyugati kicsiket és nagyokat saját ízlésük szerint fűszerezve a dalokat. De öltözködés és egyéb dolgok is át lettek véve.. és még tattaratattara lehetne erről sokat írkászolni.. de akkor sztem a közízlés szemében majmok, idióták, divat emberek lehettek.
    Ami a lényeg, ahogy látom mindenki a köményebb műfajt/-okat kedveli így aztán fölösleges ócsárolni egymást hogy jajj te hülye vagy mert a iylet szereted de te meg azé vagy hülye mer a másikat:) ez olyan ovis. az új dolgoka lehet szeretni, megszokni, ellenezni de attól még fognak születni mindig új ötletek ami nélkül nem tartanánk ott semmiben sem ahol vagyunk, pl nem lehetne egymást basztatni neten hááháá:D! mongyuk az már nem olyan jó hogy haccázmilijó műfaj van metálon belül ezt én sem szeretem, meg hogy sok dologra ráhúznak olyat ami nem is vagy csak kicsit de amellett más is. ez a dew-scented, haunted dolgohoz, bár annyi hogy a régi tressből kiemeltek valamit meg hozzá tettek még új dolgokat igy “post thrash - death metal” lett ez a valami, legalábbis már láttam ilyen megnevezését.

    Node,
    további jó metálkodást régi vagy új módra mindekinek!

    písz \m/

  63. tarigabi

    2009.11.12. | 17:05 | Válasz

    Paprikás krumpli:

    Hozzávalók:
    * 4 személyre:
    * 1,5 kg (új)burgonya
    * 15 dkg parasztkolbász
    * 2 fej vöröshagyma
    * 1 gerezd fokhagyma
    * 1 zöldpaprika
    * 1 paradicsom
    * 5 evőkanál olaj
    * 1 evőkanál pirospaprika
    * 1 kávéskanál őrölt kömény
    * 1 dl tejföl

    Elkészítés
    Az újburgonyát hideg vízbe tesszük, héját lekaparjuk, utána jól megmossuk, az apróbbakat egyben hagyjuk a többit kettévágjuk. A kolbászt pár pillanatra vízbe mártjuk, - így könnyebben lehúzzuk a bőrét, - majd felkarikázzuk. A hagymát, a fokhagymát megtisztítjuk, apróra vágjuk. A zöldpaprikát megmossuk, kicsumázzuk és szeletekre vágjuk. A paradicsomot pár pillanatra szűrőkanállal forró vízbe mártjuk, lehúzzuk a héját, és cikkekre vágjuk.
    Lábasban felforrósítjuk az olajat, beletesszük a hagymát, aranysárgára pirítjuk, hozzáadjuk a kolbászt, a fokhagymát, a pirospaprikát, az őrölt köményt, kevés vízzel felöntjük, és elkeverjük. Hozzáadjuk az újburgonyát, a zöldpaprikát, a paradicsomot, megsózzuk, lefedjük, és lassú tűzön kb. 30 perc alatt puhára főzzük. Tálaláskor a tetejére kevés tejfölt teszünk.

    Noh :) ezen irománynak pontosan ugyanannyi köze van az eredeti témához, mint a Te uccsó kommentednek. :)

  64. tarigabi

    2009.11.12. | 17:11 | Válasz

    rudinak címeztem

  65. kamikazee

    2009.11.12. | 17:12 | Válasz

    Pudingok :D:D:D

  66. KristX

    2009.11.12. | 17:15 | Válasz

    JÉZUS EREJE!!!! :D kezd elszabadulni a pokol ;) masszív a hozzáállás :D

  67. takker

    2009.11.12. | 18:19 | Válasz

    És a SÁRGABORSÓFŐZELÉKET kieszi meg velem retkek??!!Vagy vigyem el magammal Egerbe hmm??

  68. takker

    2009.11.12. | 18:21 | Válasz

    Tarigabi neked meg a jóóó …..:)
    Kristóf téged meg megba..lak anyád hátán!!Ha jössz ha nem!!

  69. dolorg

    2009.11.12. | 18:25 | Válasz

    ájj Tákker, nem tudtad hogy a SÁRGABORSÓFŐZELÉK nem elég “metalos”…?
    Minimum körömpörkölt…..

  70. tarigabi

    2009.11.12. | 18:33 | Válasz

    Kamikazee: fos vagy
    tökisz: ne irigykeggyé
    kristóf: te meg lekéstél, szopóálarc :D
    geri: csülkös pacal zsírszalonnával :D

  71. takker

    2009.11.12. | 18:38 | Válasz

    szar cukorral a METÁL!!!!

  72. takker

    2009.11.12. | 18:45 | Válasz

    vagy például húgykőleves pakisztánimambóhörcsöggel!!

  73. KristX

    2009.11.12. | 18:48 | Válasz

    miről késtem le tarigabi?!?! :D (tarkó, taresz, tarhonya, fogtündér, tarka stb.) :D

  74. tarigabi

    2009.11.12. | 18:52 | Válasz

    tökisz :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

  75. tarigabi

    2009.11.12. | 18:54 | Válasz

    mambóhörcsög :D :D
    a tarisznyát kihagytad szúnyoggeci :D

  76. KristX

    2009.11.12. | 18:57 | Válasz

    basszameg, kajak ezen agyaltam idáig, hogy kihagytam egyet a megalázó neveid áradatából, és h meik lehetett az… :D :D

  77. tarigabi

    2009.11.12. | 18:58 | Válasz

    ja télleg Szabyna, háromlábú habos kifli eladó :D

  78. gmb

    2009.11.12. | 19:56 | Válasz

    na a sok homoerectus uj portált talált amit szétflammelhet.

  79. KristX

    2009.11.12. | 20:06 | Válasz

    és ezt Te sem hagyhattad ki :D :D

  80. Szabyna

    2009.11.12. | 20:27 | Válasz

    Tarigabi:hmmmm…..:) hogyért adod?:P

  81. D1rtvenom

    2009.11.12. | 21:02 | Válasz

    És:DIgen:DMert:D

  82. KristX

    2009.11.12. | 21:08 | Válasz

    kisbetmen te mit rovarkocc itt? :D :D

  83. D1rtvenom

    2009.11.12. | 21:09 | Válasz

    muszály voltam hozzátenni valamit én is

  84. KristX

    2009.11.12. | 21:50 | Válasz

    tudod mihez tegyél hozzá… :D ahogy hallom mondjuk adriennhez… :D ehh szori

  85. szabyna

    2009.11.12. | 22:00 | Válasz

    :((((((((((((((((((

  86. KristX

    2009.11.13. | 0:17 | Válasz

    Az utolsóért szori, nem a férfiak tehetnek a nők gyökérségéről :D

  87. D1rtvenom

    2009.11.13. | 1:01 | Válasz

    :D ………….

  88. D1rtvenom

    2009.11.13. | 1:02 | Válasz

    Jah meg persze gyöngyös masszázs!!!

  89. D1rtvenom

    2009.11.13. | 1:30 | Válasz

    Elnézést szeretnék kérni az előbbiért!Dzsí is lebaszott jogosan!

  90. tarigabi

    2009.11.13. | 10:19 | Válasz

    szerintem kurvajó :D

  91. KristX

    2009.11.13. | 11:59 | Válasz

    szerinted mi nem kurvajó, Terasz? :D

  92. dzsi

    2009.11.13. | 17:34 | Válasz

    megállt az élet? :)
    ejnye, pedig azt hittem, simán meglesz a 100 komment:)

  93. D1rtvenom

    2009.11.13. | 18:16 | Válasz

    kilencvenharmadik

  94. zyonlac

    2009.11.13. | 22:08 | Válasz

    mennyi van még a szádig dzsi?

  95. zyonlac

    2009.11.13. | 22:11 | Válasz

    100ig?
    höh möh 50ft ért csak két kommentet válalok

  96. zyonlac

    2009.11.13. | 22:12 | Válasz

    lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll 75

  97. D1rtvenom

    2009.11.14. | 16:17 | Válasz

    http://sendables.jibjab.com/view/fDW8yVr9OB1amtB1

  98. D1rtvenom

    2009.11.14. | 16:18 | Válasz

    98 ha úgyvan…………..

  99. D1rtvenom

    2009.11.14. | 20:02 | Válasz

    ostor……..piros…………..

  100. D1rtvenom

    2009.11.14. | 20:05 | Válasz

    pörpűl end bráán

  101. D1rtvenom

    2009.11.14. | 22:06 | Válasz

    Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: “Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!”

  102. D1rtvenom

    2009.11.14. | 22:10 | Válasz

    ezt sajnos be kelet , hogy másoljam mert magamtól nem ment volna

  103. D1rtvenom

    2009.11.14. | 22:14 | Válasz

    most mondták ha a bab is húsz akkor a borsó tizenkilenc…persze alkuképesek…hazug embert hamarabb utólérik mint foxi a lábtörlőt kutyán budavásár

  104. D1rtvenom

    2009.11.14. | 22:15 | Válasz

    bodor a levele :D

  105. D1rtvenom

    2009.11.14. | 22:17 | Válasz

    mennem is kell mert van vöröshagyma

  106. D1rtvenom

    2009.11.14. | 22:18 | Válasz

    tarisznyába bodor a levele

  107. D1rtvenom

    2009.11.14. | 22:19 | Válasz

    másfél órája írok magamnak…de nemtom mikor Írok vissza

  108. D1rtvenom

    2009.11.14. | 22:26 | Válasz

    BunkóPityunak meg csak annyit,ha nem tudja mi a metál akkor hallgassa meg a “piroslett a paradicsom nem sárga, lakodalom van a mi utcánkba” című számot az oszcilloszkóposvisszaszikráztatótól!
    de úgy h közbe bevan kapcsolva a feszültségkioldó is!!!!!azt akkor hajlítgassa a gammasugarakat a részecskeizzasztóval!!!ha 3.01es értéken belül marad akkor leszopom

  109. D1rtvenom

    2009.11.14. | 22:29 | Válasz

    meg hát ugye elfelejtettem…………ANYÁD TESTE VOLT MÁR JOBB IS!!!!!!!!!!!(40éve)

  110. gmb

    2009.11.15. | 13:17 | Válasz

    zseniális eszmefuttatás:)

  111. takker

    2009.11.15. | 13:22 | Válasz

    Ez szép!De tényleg!

  112. KristX

    2009.11.17. | 13:15 | Válasz

    úgy látom minden ki lett tárgyalva :D

Na, most szólj hozzá! Vélemény?!